Kaufland incurajeaza incluziunea sociala printr-un program de angajare care transforma diferentele in momente de invatare

De Ziua Internationala a Persoanelor cu Dizabilitati, Kaufland Romania, unul dintre cei mai mari angajatori privati de pe piata romaneasca, celebreaza succesul demararii programului-pilot de angajare si includere a persoanelor cu dizabilitati in companie. Dezvoltat in colaborare cu echipa Motivation, programul extinde unul dintre principalii piloni pe care Kaufland si-a construit renumele ca angajator – acela al tratamentului egal si cu respect al tuturor celor care poarta, zi de zi, brandul Kaufland.

In etapa-pilot, programul se desfasoara in magazinele Kaufland din Bucuresti, Cluj, Sibiu si Timisoara, unde vizeaza pozitiile de casier, lucrator comercial si lucrator comercial in raionul de legume-fructe, asistent etichetare si asistent grill, pentru care persoanele interesate pot aplica la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.. Odata ajuns la maturitate va fi extins la nivel national, astfel incat sa includa alte orase, precum si alte departamente din companie.

Obiectivele curajoase sunt sustinute de un start incurajator: programul-pilot implineste deja doua luni de la implementare si isi propune ca pana in aprilie 2020 sa recruteze si sa integreze cu succes in magazinele, depozitele si sediile Kaufland din toata tara peste 500 de persoane cu dizabilitati, in roluri cat mai diverse. Criteriile de reusita ale proiectului nu sunt doar cantitative, ci si calitative. In evaluarea demersului, se va tine cont atat de gradul de integrare al persoanelor cu dizabilitati, cat si de impactul general al proiectului la nivelul echipei Kaufland.

„Multe dintre persoanele cu dizabilitati din Romania vor si pot sa munceasca, dar nu au sansa unui loc de munca. Kaufland isi propune sa raspunda la aceasta problema si alege sa vada in acesti oameni abilitatile lor, puterea si curajul de a depasi obstacolele. Alaturi de colegi, ne dorim sa gasim solutii pentru a fi integrati cu usurinta intr-o echipa construita ca o familie, in care fiecare isi gaseste locul: echipa Kaufland.”, a declarat Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director, Kaufland Romania.

Pentru a acomoda cat mai bine noile conditii de lucru si noii colegi, Kaufland a organizat training-uri destinate echipelor din magazinele si departamentele unde proiectul a fost deja demarat. Acestea au inclus dezbateri si jocuri de rol privind modalitati de comunicare si relationare cu persoane cu diferite tipuri de dizabilitati, urmate de evenimente de recrutare propriu-zisa a persoanelor cu dizabilitati. Pentru viitor, Kaufland isi propune o serie de investitii in adaptarea mobilierului si echipamentelor dedicate acestora.

Sustinerea proiectelor sociale este o parte importanta a strategiei Kaufland. De aceea, proiectul de angajare si includere a persoanelor cu dizabilitati in companie este construit ca o strategie pe termen lung. Dezideratul de a contribui la calitatea vietii persoanelor cu dizabilitati este dublat de dorinta ca acest proiect sa intre in randul bunelor practici recunoscute si implementate la nivel national si de alti angajatori, pentru dezvoltarea pe termen lung a Romaniei.

Despre Kaufland Romania
Kaufland se numara printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 de magazine, 132.000 de angajati in 8 tari si o retea de 127 de magazine in Romania. Kaufland Romania a obtinut pentru al patrulea an consecutiv certificarea „Angajator de Top” in Romania si, pentru prima data, titlul de „Angajator de Top” in Europa, dovedind astfel ca angajatii sunt o prioritate pentru companie si ca atingerea performantei, inclusiv la nivelul grijii pentru oamenii Kaufland, a devenit deja o traditie. In 2019, Kaufland Romania a primit pentru a treia oara certificarea Best Buy Award, care atesta ca este lantul de magazine cu cel mai bun raport calitate – pret de pe piata locala. Kaufland detine si distinctia Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienti, acordata de Institutul international ICERTIAS, in urma unei analize de piata. Strategia noastra are ca scop indeplinirea dorintelor clientilor cu accent pe garantiile si serviciile noastre, varietate, un nivel ridicat de calitate si, bineinteles, preturi atractive. Pentru mai multe informatii, vizitati www.kaufland.ro